قبیله ی شکارچی در بازی جنگ خانها
قبیله ی شکارچی در بازی جنگ خانها
این قبیله عضو گیری میکند
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, توسط شکارچی نقابدا ر |

در بازی  هشت نوع مارش وجود دارد که هر کدام برای عمل خاصی انجام می شوند. بوسیله گزینه ای به نام تحریک می توان سرعت و ظرفیت حمل آنها را افزایش داد. این هشت مارش عبارتند از:

۱.    حمله

۲.    پاک سازی

۳.    حمایت

۴.    جاسوسی

۵.    گشت زنی

۶.    اردوگاه نظامی

۷.    تجارت

۸.    انتقال

هر کدام از این موارد در ذیل به تفصیل توضیح داده خواهند شد:

۱-    مارش حمله:

شما می توانید به افرادی که بر روی نقشه وجود دارند ، حمله کنید. اگر بتوانید مدافع را شکست دهید می توانید منابع او را غارت کنید. برای ارسال مارش حمله از منوی ارتش اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که در بازی مارشی به اسم دفاع وجود ندارد و وقتی مارش حمله به قلعه ای ارسال می شود، تمامی  نیروهای حاضر در قلعه از قلعه دفاع خواهند کرد.

۲-    مارش پاک سازی:

بعد از هر نبرد ، مقداری از منابعی که برای ساخت یگان ها مصرف شده در محل نبرد باقی خواهد ماند.این مقدار برابر ۱۰-۱۵ درصد منابع صرف شده برای آموزش یگان هاست. همچنین تعدادی از سربازان مجروح نیز در محل وجود دارند. شما می توانید این منابع را را به کمک ارتش خود جمع آوری کنید.البته در نقاطی که قلعه ای وجود ندارد نیز ممکن است منابع برای پاک سازی وجود داشته باشد. این منابع باقی مانده منابع اردواگه های نظامی هستند. برای مداوای سربازان باید درمانگاه را ارتقا دهید و بسته به سطح درمانگاه ، درصدی از مجروحین را مداوا خواهید کرد. یگانهای مداوا شده همیشه پیاده نظام خواهند بود.

۳-    مارش حمایت

ممکن است در زمانی که به شما حمله می شود، نیروی کافی نداشته باشید یا اینکه دشمن به تعداد زیاد به شما حمله می کند. راه حل این موضوع حمایت است. شما می توانید از بازیکنی که ارتش بزرگ تری دارد بخواهید از شما در برابر مهاجم دفاع کند. توجه کنید که نیروهای حمایت کننده از قلعه از فرد حمایت کننده دستور می گیرند و سبک ارتش را او تعیین خواهد کرد. بازیکنان زمانی که مارش اردوگاهی یا حمایت فعال دارند نمی توانند به حالت بیکاری بروند. نکته دیگر در مورد نیروهای پشتیبان  این است که آنها از غذای موجود در قلعه مدافع مصرف خواهند کرد.  آنها در ۲۴ ساعت اولیه هیچ غذایی مصرف نمی کنند اما بعد از ۲۴ ساعت به ازای هر ساعت یک واحد غذا مصرف خواهند کرد. اگر در قلعه مقصد غذا به مقدار کافی در دسترس نباشد، یگان ها خواهند مرد. نحوه و ترتیب مردن یگان بر اساس قانون زیر است.

در روز اول ۳۰ درصد ، در روز دوم ۲۰ درصد و در روز سوم ۵۰ درصد یگان ها خواهند مرد، مثلا اگر شما ۱۰ هزار یگان داشته باشید، در روز اول( که غذا در دسترس نباشد) ۳ هزار یگان ، در روز دوم  ۲ هزار یگان و در روز سوم مابقی یگان ها یعنی ۵ هزار یگان دیگر خواهند مرد. در هر ساعت یک بیست و چهارم آنها خواهند مرد.

ترتیب مردن یگان ها بر اساس ترتیب زیر است:

نیزه داران ، شمشیرزنان ، گرززنان ، تبرزنان ، کمانداران با کمان کوتاه ، کمانداران با کمان بلند ، کمانداران با کمان صلیبی ، جاسوسان ، سواره های سبک، سواره های سنگین ، سواره های کماندار ، دژکوب ، بالستیک ، منجنیق ، منجنیق قلعه کوش ، یگان های خاص ، نجیب زادگان.

۴-    مارش جاسوسی

همان طور که از اسم این مارش پیداست این مارش برای جاسوسی از دیگران و بدست آوردن اطلاعات آنها استفاده می شود. این اطلاعات مقدار منابع موجود در انبار، سطح ساختمان ها و یگان های نظامی موجود در قلعه و یا احیانا نیروهای پشتیبان را شامل می شوند. توجه کنید که  ممکن است در قلعه یا اردوگاهی که مایلید از آن جاسوسی کنید ، تعدادی جاسوس وجود داشته باشد. در این مواقع به ازای هر جاسوسی که شما ارسال کرده اید، یک جاسوس از جاسوسان دشمن کشته خواهند شد. در پایان براساس تعداد جاسوسان زنده باقی مانده، گزارشی از جاسوسی برای شما ارسال خواهد شد که در زیر توضیح داده شده است:

-          اگر کمتر از ۵۰ درصد جاسوسان زنده بمانند گزارشی به شما ارسال نخواهد شد

-          اگر بین ۵۱-۷۰ درصد زنده بمانند، تنها منابع موجود در انبار گزارش خواهد شد.

-          اگر بین ۷۱-۸۵ درصد جاسوسان زنده بمانند، اطلاعات مربوط به سطح ساختمان ها نیز گزارش می شود

-          اگر بیش از ۸۵ درصد زنده بمانند تمامی اطلاعات مربوط به  منابع، ساختمان ها و یگان های موجود در قلعه و هم چنین پشتیبانان احتمالی نیز گزارش خواهد شد.

اگر دشمن جاسوس نداشته باشد، متوجه جاسوسی نخواهد شد ولی اگر کمتر از ۵۰ درصد باشد تنها  پیامی مبنی جاسوسی شدن از وی دریافت خواهد کرد. اگر جاسوسان دشمن بیش از ۵۰ درصد جاسوسان ارسال شده باشند، دشمن گزارشی مبنی بر  مورد جاسوسی واقع شدن از طرف شما دریافت خواهد کرد(مختصات قلعه ای که از آن جاسوسان ارسال شده اند را خواهد دید).

۵-    گشت زنی

با استفاده از این نوع مارش شما قادر خواهید بود تا ارتش خود را از قلعه خارج کنید تا مورد حمله قرار نگیرد.

۶-    اردوگاه نظامی

بازیکنان با استفاده از این مارش می توانند در  نقطه ای خالی برای خود یک اردوگاه نظامی برپا کنند برای ارسال این مارش به حداقل ۱۰۰ شمشیر زن و ۵۰ نیزه نیاز است که برای تدارکات مورد استفاده قرار می گیرند و نمی توان از آنها در مارش هایی که از اردوگاه ارسال می شود، استفاده کرد. اردوگاه مانند یک قلعه می تواند مورد حمله قرار بگیرد. نکات قابل توجه در مورد این مارش عبارتند از:

از اردوگاه تنها قادر خواهید بود سه مارش پاک سازی، حمله و یا جاسوسی را ارسال کنید. همچنین می توانید از قلعه های دیگر خود به اردوگاه نیرو منتقل کنید. اما باید مراقب باشید که زمانی که بخواهید نیروهای داخل اردوگاه را برگردانید، همه انها به قلعه ای که مارش اردوگاه از آن ارسال شده است، منتقل خواهند شد. بنابر این اگر ظرفیت خالی قلعه از تعداد افراد  داخل اردوگاه بیشتر باشد ممکن است تعدادی از یگانهای خود را از دست بدهید. یگان های از دست رفته بصورت تصادفی انتخاب می شوند و در هر بار ۵ درصد از کل ارتش خواهند مرد تا جمعیت ازاد با جمعیت ارتش برابر شود.

نکته دیگر در مورد اردوگاه نظامی این است که آنها به غذا نیاز دارند. هر یک نفر جمعیت به ازای هر ساعت یک واحد غذا مصرف خواهد کرد، اگر آنها در داخل اردوگاه نباشند، این زمان محاسبه خواهد شد و به محض اینکه به اردوگاه برگردند، غذای محاسبه شده را  مصرف خواهند کرد.

نحوه کسر غذا در اردوگاه به شرح زیر می باشد .

بعد از رسیدن اردوگاه به مختصات تعیین شده به میزان ۸ دقیقه غذا مصرف خواهد شد و سپس از دقیقه ۱۸ به بعد ( یعنی ۱۸ – ۲۸ – ۳۸ – … ) هر ۱۰ دقیقه به میزان همان زمان از غذای داخل اردوگاه کسر خواهد شد .

مثال : شما اردوگاه فرستادید به مختصات ۱۰-۱۰ .

به محض رسیدن به میزان ۸ دقیقه غذا مصرف خواهد شد .

سپس تا دقیقه ۱۸ غذا مصرف نخواهد شد و در دقیقه ۱۸ به میزان ۱۰ دقیقه دیگر غذا مصرف خواهد شد .

سپس در دقایق ۲۸-۳۸-…. به بعد، به میزان ۱۰ دقیقه به کسر خواهد پرداخت .

اردوگاه را می توان در هر زمانی به قلعه اصلی برگرداند حتی اگر تحت حمله باشد.

حداکثر زمانی که یک اردوگاه برپاست ۱۲۰ ساعت است . بعد از این مدت اردوگاه بصورت خودکار به قلعه اصلی بر می گردد.

در یک لحظه بیش از دو اردوگاه نمی توان برپا کرد مگر اینکه مهارت اردوگاهی  توسعه داد شده باشد.

به اردوگاه هیچ گونه منابعی نمی توان منتقل کرد.

اگر وفاداری قلعه ای که مارش اردوگاهی از آن ارسال شده است به زیر ۳۰۰۰ برسد، اردوگاه سریعا فراخوانی خواهد شد. این مارش برای قلعه هایی با وفاداری کمتر از این مقدار غیرقابل دسترس است.

ظرفیت اردوگاه ۵۰۸۹۴ است.

بازیکنان نمی توانند زمانی که مارش اردوگاهی و یا حمایت دارند به حالت بی کاری بروند.

آخرین نکته در مورد این مارش این است که نمی توان از این نوع مارش برای تسخیر قلعه های فعال استفاده کرد به عبارت دیگر نجیب زاده های موجود در اردوگاه تنها زمانی می توانند در مارش حمله شرکت کنند که هدف قلعه غیر فعال باشد.

۷-    مارش تجارت

این مارش از منوی بازار قابل دسترسی است و برای کارهای تجارتی بین بازیکنان و انتقال منابع استفاده می شود.

۸-    مارش انتقال

این مارش تنها زمانی در دسترس است که یک اردوگاه نظامی یا بیش از یک قلعه داشته باشید. با استفاده  از این نوع مارش قادر خواهید بود تا یگان های خود را بین قلعه های خود جا به جا کنید. توجه کنید که انتقال نیرو به اردوگاه یک طرفه است و تنها می توان برای انتقال نیروها به اردوگاه از آن استفاده کرد و نمی توان نیروهای داخل اردوگاه را به قلعه های مختلف منتقل کرد.

نویسنده: تیم ترجمه | 63 views | دیدگاه‌ها خاموش
دسته بندی : |

وقتی مارش حمله به نقطه ای ارسال می شود، نیروهای مهاجم بعد از رسیدن به آنجا نبرد را شروع می کنند. این مکان می تواند یک اردوگاه نظامی و یا یک قلعه باشد. در صورتی که مهاجم به یک قلعه حمله کرده باشد، ممکن است مدافع دارای نیروی پشتیبان نیز باشد. اگر مهاجم بتواند نیروهای مدافع و پشتیبان را شکست دهد، می تواند منابع مدافع را غارت کند. توجه کنید که مدافع و پشتیبان جداگانه با مهاجم خواهند جنگید.

ویژگی ها

تمامی یگان ها خصوصیات زیر را دارند و براساس آن می توانند خساراتی را وارد کنند.

  • حمله به کماندار
  • حمله به ساختمان (دیوار )
  • حمله به سواره نظام
  • حمله به پیاده نظام
  • حمله به یگان های محاصره
  • سلامت
  • محدوده

هر یگان بر اساس این موارد برای هدفی مفیدتر خواهد بود. شما می توانید در آهنگری مقدار پیش فرض برای تمامی یگان ها به جز جاسوسان، نجیب زاده و یگانهای خاص را ارتقا دهید تا قدرت آنها افزایش پیدا کند.

دیوار

دیوار یک نیروی محافظتی است که می تواند در برابر تعدادی از نیروهای دشمن مقاومت کند. برای ارتقا دیوار باید آن را از قسمت ساختمان ها ارتقا داد. باید به این تکته توجه کرد که تا زمانی که دیوار پا برجاست نیروهای به قسمت های مختلف تقسیم نخواهند شد . بعد از فرو ریختن دیوار نیروها تقسیم شده وهر کدام به یگانی حمله خواهند کرد. توجه کنید که امتیاز مدافع بر دیوار نیز اثر می گذارد.

صدمه ای که دیوار وارد می کند متوجه یک نوع یگان خواهد شد (مثلا تمام شمشیر زنان). صدمه ای که به دیوار وارد خواهد شد بسته به تعداد و نوع یگان هاست. اگر شما به تعداد کافی از یک یگان در اختیار داشته باشید که بتواند دیوار را نابود کند (مثلا کمان دار صلیبی)، دیوار در اولین باری که آن یگان حمله کند تخریب خواهد شد . اما اگر به تعداد کافی یگان در اختیار نداشته باشید، این صدمه از طریق یگان های مختلف ایجاد خواهد شد.

مثلا اگر کمانداران صلیبی شما توانایی وارد کردن ۲۰۰۰ صدمه و کمانداران با کمان بلند ۱۰۰۰ صدمه به دیوار را داشته باشند، و سطح سلامت دیوار ۵۰۰۰ باشد، آنگاه ۲۰۰۰ صدمه دیگر باید از طریق دیگر نیروها وارد شود.

به این نکته توجه کنید که دیوار به محض اتمام جنگ بازسازی خواهد شد و به وضعیت اولیه خود خواهد رسید.

سبک ارتش

شما می توانید محل قرار گیری یگان ها را در هر نبرد و یا دفاع مشخص کنید. برای اینکه سبک ارتش را مشخص کنید از منوی ارتش به قسمت سبک ارتش بروید. در آنجا با انتخاب یک یگان و کلیک کردن بر روی فلش های موجود و یا کشیدن یک یگان به مکانی دیگر سبک ارتش خود را تعیین کنید (شماره یک و دو). هر بازیکن توانایی ذخیره ۱۰ سبک مختلف را خواهد داشت.

سبک اولیه ارتش برای همه بازیکنان یکسان خواهد بود. در سبک ارتش ۴ خط وجود دارد که هر کدام از نیروها می توانند در آنها قرار بگیردند. البته مدافع ۵ خط نیرو خواهد داشت که خط اول ان همیشه دیوار است. شما می توانید یک خط را خالی گذاشته و یا در آن تعدادی یگان قرار دهید که این به شما بستگی دارد. خطوط خالی مورد حمله قرار نخواهند گرفت مثلا اگر شما تعدادی یگان را در خط اول و مابقی را در خط آخر قرار دهید ، تمامی حملات متوجه خط اول خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باششید که هر زمانی که یگان های خط اول به طور کامل از بین بروند، آن خط حذف خواهد . این قانون برای دیگر خطوط زمانی صادق خواهد بود که در خطوط نزدیک تر به دشمن نیرویی وجود نداشته باشد.

شما در سبک ارتش می توانید تعداد یگان ها را نیز مشخص کنید. برای این کار بر روی علامت + یا – سمت راست و پایین هر یگان کلیک کنید (شماره ۳ در عکس). البته هنگام ارسال مارش می توانید تعداد هر یگان را مشخص کنید و فقط از سبک آن استفاده کنید.

 

برای بزرگ شدن عکس روی آن کلیک کنید

اگر در موس را بر روی هر کدام از یگان ها ببرید، مشخصات آن یگان را نشان خواهد داد. یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام چینش سبک باید توجه کرد ، محدوده ای است که یگان می تواند حمله کند. برای مثال این مقدار برای کمانداران با کمان کوتاه ۳ و برای کمانداران با کمان بلند ۴ می باشد. اگر شما این دو یگان را در خط آخر قرار دهید، کماندار با کمان کوتاه نمی تواند به دشمن صدمه ای وارد کنند و کمانداران با کمان بلند تنها قادر به حمله به خط اول دشمن خواهند بود. اگر کماندار با کمان بلند را در خط دوم قرار دهید آنها می تواننند تا خط سوم دشمن را مورد حمله قرار دهند. در موقع تغییر سبک ارتش به این نکته توجه کنید که اگر آنها را در خطوط اولیه قرار دهید، همان طور می می توانند دشمن را هدف قرار دهند، دشمن نیز براحتی آنها را هدف قرار خواهد داد. تنها یگان هایی که می توانند خطوط اول و دوم دشمن را از خط چهارم هدف قرار دهند و خود آسیبی نبینند، بالستیک، منجنیق و منجنیق های قلعه کوش هستند.

در پایان ، بعد چیدن سبک ارتش باید آن را ذخیره کنید. شما می توانید آن را با نام جدید (شماره ۱) و یا بر روی سبک قدیمی (شماره ۲) ذخیره کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که باید برای اینکه در مواقعی که شما مدافع هستید، ارتش شما با سبک دلخواه شما وارد جنگ شود، سبک مورد نظر خود را بصورت پیش فرض انتخاب کنید (شماره ۳). سبک پیش فرض هر قلعه را باید جداگانه تعیین کرد

تقدم در حمله

یگان ها بر اساس تقدم زیر حمله را شروع خواهند کرد:

۱. تسلیحات محاصره

۲. کمانداران و دیوار

۳. سواره نظام

۴. پیاده نظام

یگان ها بر اساس آن ترتیب بالا حمله خواهند کرد. یعنی اگر یک دژکوب وجود داشته باشد، دژکوب همیشه قبل از کمانداران حمله می کند.

دقت در هدف گیری

شما هر چه تعداد بیشتری از یک یگان را با خود ببرید، آنها به تعداد گروه بیشتری تقسیم خواهند شد و یگان های بیش تری را هدف قرار می دهند. این قانون در مورد تمامی یگان ها به جز دیوار صدق می کند. مثلا شما اگر ۸۵۰ کماندار با خود ببرید و آنها به چهار گروه تقسیم شوند (بر فرض مثال). این گروه ها هر کدام تعدادی از کل آن یگان را شامل خواهند شد. سپس هر کدام از یگان ها یک یگان از دشمن را هدف قرار خواهد داد. مثلا کمانداران شما هدفی را انتخاب کرده است. فقط تعدادی از این یگان می توانند یگان مشخص شده را هدف قرار دهند (بیشتر از نیمی از یگان) و مابقی دیگر نقاط را هدف قرار خواهند داد که ممکن است نقاطی که صدمه وارد می شود خالی باشد و یگانی از دشمن در انجا حضور نداشته باشد. مثلا ممکن است کمانداران قسمت ۵ در شکل زیر را هدف بگیرند اما تعدادی از تیرهای آنها به قسمت دیگر مثل ۱و۲و۳و۴و۶و۷و۸و۹ اصابت کند.

تجزیه و تحلیل یک نبرد برای آشنایی

هر گزارش نبرد از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. در پایین قسمت های مختلف یک گزارش نبرد را توضیح خواهیم داد.

۱- در هر گزارش نبرد در بالا صفحه شما مشخصات مدافع و مهاجم را خواهید دید. این مشخصات از شامل موارد زیر است:

  • نام مهاجم و مدافع
  • مختصات قلعه ای که مارش از آنجا ارسال شده است و قلعه مقصد
  • امتیاز مدافع و مهاجم در مهارت های مختلف

توجه کنید که عکس زیر قسمت اول و دوم را ندارد.

۲- گزارشات نبرد بسته به نوع حساب شما (معمولی یا VIP) تا مدت زمان محدودی در قسمت پیغام های شما باقی خواهد ماند. برای اینکه گزارشات را برای هر مدتی که می خواهید در اختیار داشته باشید، باید آن را ذخیره کنید. برای ذخیره کردن گزارشات جنگ باید بر روی محل مشخص شده کلیک کنید.

برای بازیابی گزارشات ذخیره شده هم از منوی ارتش ، گزینه گزارش ها را نتخاب کنید.

۳- در قسمت بعدی شما تعداد یگان های فرار کرده را مشاهده خواهید کرد. علت فرار یگان ها تفاوت در مهارت فرمانروایی است. این تفاوت حداکثر به میزان چهل در صد خواهد بود (۳۰ درصد مهارت فرماندهی و ۱۰ درصد امتیاز استفاده از یگان کوس زنان، یگان ویژه قوم بریتانیایی).

۴- بعد از اینکه مارش حمله به قلعه یا اردوگاه مورد نظر رسید، خود به خود آغاز خواهد شد. اگر شما با ماوس بر روی یک یگان توقف کنید، ویژگی های هر یگان را خواهید دید.این ویژگی ها همان هایی است که در موقع سبک ارتش وجود داشت با این تفاوت که در آنجا برای یک یگان را نشان می دهد اما در گزارش نبرد برای همه یگان ها. برای مثال اگر در سطح سلامتی حمله به ساختمان توسط شمشیر زن ۱۰ باشد ، در هنگام تعیین سبک ارتش به شما ۱۰ را نشان خواهد داد اما در گزارش نبرد اگر ۱۰۰ شمشیر زن وجود داشته باشد، به شما ۱۰۰۰ را نشان می دهد. امتیاز یگان های خاص تبر زن جنگی، شوالیه توتنی، سربازان پیاده نظام و گارد مخصوص قبل از شروع راند فعال هستند و امتیاز یگان های خاص کشیش تانگرا و راهب بعد از راند فعال خواهند شد.

۵- شما می توانید در قسمت آنالیز دوره ، جزییات هر نبرد را مشاهده کنید. در این قسمت شما می توانید ببینید چه تعداد از یک یگان به دشمن حمله کرده اند و چه تعداد از یگان های دشمن آسیب دیده اند.

۶- هر بازیکن ممکن است مهارت طبیب خود را توسعه داده باشد، در حین نبرد می تواند تعداد از یگان های از دست رفته خود را مداوا کند. یگان های مداوا شده ، از نوع همان یگان هایی خواهند بود که در طی راند کشته شده اند. کشیش تانگرا و راهب نیز می توانند یگان ها را مداوا کند(کشیش تانگرا تا ۸% و راهب تا ۷%). باز هم توجه کنید. امتیاز کشیش تانگرا و راهب با مهارت طبیب جمع می شود.

۷- در پایان نبرد گزارشی از مقدار تجربه ای که هر بازیکن بدست آورده است، ذکر خواهد شد. علاوه بر این مورد، مقدار منابعی که به صورت پاک سازی در محل باقی مانده و در صورتی که مهاجم برنده شده باشد، مقدار منابع غارت شده نیز نوشته خواهد شد. در صورتی که یکی از طرفین از یگان خاص سامورایی استفاده کرده باشد، مقدار یگان ها تبدیل شده توسط این سامورایی را نیز در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

۸- در صورتی که مهاجم از نجیب زاده استفاده کرده باشد و آنها تا آخر نبرد زنده مانده باشند، می توانند وفاداری قلعه مدافع را کم و یا قلعه را تسخیر کنند. اگر مهاجم از یگان هایی که توانایی تخریب ساختمان های مدافع را دارند استفاده کند، و برنده نبرد باشد ممکن است بتواند سطح یک ساختمان را کاهش دهد. هر گزارش نبرد می تواند شامل گزارشی در مورد کاهش سطح وفاداری یا تسخیر قلعه و یا کاهش سطح یک ساختمان باشد. توجه کنید که تسخیر قلعه به سطح قصر بستگی دارد و اگر شما به حد مجاز تعداد قلعه های خود رسیده اید، نمی توانید وفاداری را کاهش دهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.